Vanaf maandag 12 december heb je een nieuwe app nodig om in te loggen op de computer. Je kunt niet meer inloggen met MobilePass+/SafeNet. De oude app blijf je tot 12 december gebruiken. Als je de nieuwe app installeert, wordt die pas op 12 december actief.
Let op! Gebruik je geen app op je telefoon maar een fysiek token (een klein apparaatje), dan is dit bericht niet relevant voor jou. Jij ontvangt binnenkort meer informatie over een nieuwe.
Hoe moet ik dit doen?
Download de instructie waarin we stapsgewijs uitleggen hoe je de Microsoft Authenticator app kunt installeren en koppelen aan jouw Gemiva-account. Zorg dat je hier een keer rustig voor gaat zitten om de uitleg goed door te nemen. Houd rekening met circa 15 minuten insteltijd.
Handleiding installeren nieuwe app
Wanneer moet ik dit doen?
Doe dit voor vrijdag 9 december. Ons advies is om het zo snel als mogelijk te doen, want – mocht er iets niet goed gaan – dan is er nog tijd om hulp te vragen. Wat gebeurt er als ik het niet (op tijd) doe? Doe je het niet, dan wordt het proces vanaf maandag 12 december alsnog afgedwongen. Wanneer je dan voor het eerst inlogt op de Gemiva computeromgeving krijg je een melding dat je per direct de app moet downloaden en instellen. Je kunt die stap niet overslaan en je moet het proces afronden om in de computeromgeving te komen. Mocht je tegen problemen aanlopen, dan loop je het risico dat er lange(re) wachttijden gelden bij de helpdesk omdat heel Gemiva vanaf die datum overstapt op de nieuwe authenticatie app.
Waar kan ik terecht als het me niet lukt?
Het is natuurlijk vervelend als het niet lukt. Vraag allereerst of een collega uit jouw team je kan helpen. Het is vaak fijn als iemand met je mee kan kijken. Kom je er samen niet uit of speelt er misschien een technisch issue? Neem dan contact op met de Helpdesk:
M: helpdesk@gemiva-svg.nl
T: 0182 57 59 09 > Optie 1
Waarom moet ik dit doen?
Binnen Gemiva doen wij er alles aan om veilig te werken in onze computeromgeving. Dit merk je onder andere wanneer je vanuit huis wilt inloggen of op Ons Dossier: je logt als eerste in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord, en als tweede moet je een bevestigingsstap uitvoeren op jouw mobiele telefoon via de SafeNet app. Deze methode wordt ook wel ‘tweestapverificatie’ of ‘verificatie in twee stappen’ genoemd. We zijn hard aan het werk om onze computeromgeving te vernieuwen. En daarbij hoort ook de overstap naar een nieuwe authenticatie app, namelijk de Microsoft Authenticator app.