Otolift, de grootste trapliftleverancier van Nederland, zet zich actief in voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Otolift werkt al jaren samen met locatie Thiendenland van Gemiva. Deze samenwerking, ondersteund door Selina Amestoun, persoonlijk begeleider bij Thiendenland, is een mooi voorbeeld van hoe bedrijven een positieve impact kunnen hebben op de samenleving en actief kunnen bijdragen aan sociale betrokkenheid.
Selina deelt haar inzichten in een recent interview met Otolift. Ze benadrukt het belang van de samenwerking en van de regelmatige leveringen van producten en dozen op de locatie. Selina licht toe: "Deelnemers van het activiteitencentrum zijn heel enthousiast en vragen vaak: 'Komen er nieuwe doosjes?' Ze zijn teleurgesteld als er even geen doosjes zijn." De deelnemers zijn betrokken bij het vouwen van doosjes, die bestemd zijn voor raildelen in de fabriek. Selina deelt ook de plannen voor de toekomst waarin het takenpakket wordt uitgebreid met nieuwe verantwoordelijkheden, zoals het plakken van stickers op producten en het inpakken van telefoons.
Het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt door steeds meer bedrijven gezien. Steeds meer organisaties integreren MVO in hun strategie om bij te dragen aan een duurzame economie en nemen hun verantwoordelijkheid in het aanpakken van maatschappelijke uitdagingen, waaronder ongelijkheid.
Patricia Kempkes, locatiemanager van Thiendenland, benadrukt: "Eén van de kernwaarden van Gemiva is: 'je talenten kunnen gebruiken en bijdragen aan de samenleving.' Binnen onze locatie Thiendenland laten we zien dat dit mogelijk is. Onze deelnemers dragen naar vermogen bij, en de activiteiten die wij uitvoeren voor Otolift zijn betekenisvol en vormen een verbinding met de samenleving."Het volledige interview van Selina met Otolift is te lezen de website van Otolift.