Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Gemiva start Homerr-pakketservice in Oude-Tonge

Het Gemiva-serviceteam in woonzorgcentrum Ebbe en Vloed heeft onlangs een Homerr-pakketpunt geopend. Inwoners van Oude-Tonge kunnen er vijf dagen per week terecht voor het ophalen en versturen van pakketten. “Wij zien alleen maar lachende gezichten. Het is zinvol werk voor onze cliënten en mensen uit Oude-Tonge hoeven niet meer naar Middelharnis voor hun Homerr-pakketten.”

Het Serviceteam bestaat uit mensen die vanwege een beperking ondersteuning nodig hebben bij hun werk. “Bij Gemiva vinden we het belangrijk dat mensen zinvol werk kunnen doen, waarmee ze meedoen in de samenleving”, vertelt persoonlijk begeleider Rob van der Poel. “De Homerr-pakketdienst past heel goed in dit streve
n.”


Enthousiast

Na een inwerkperiode weten cliënten hoe ze klanten kunnen helpen. Waar nodig krijgen ze ondersteuning van hun begeleiders. Rob: “We werken in een rooster, omdat er zo veel cliënten zijn die dit werk graag doen. De reacties van de klanten zijn positief en enthousiast. Het is ook geen probleem dat het soms net iets langer duurt, omdat onze cliënten het nog aan het leren zijn.”

Nieuwe uitdaging

“In het begin was het inderdaad wel wennen en waren wij nog verlegen”, vertelt Jantine over het nieuwe werk. “Het is leuk om mensen blij te maken met de pakketten. Mensen maken graag even een praatje met ons.” Collega Ilze vult aan: “Het zijn leuke nieuwe uitdagingen.”

Extra aanloop

De pakketdienst levert het Serviceteam in Ebbe en Vloed veel extra aanloop op. Sommige klanten komen meerdere keren per week. Begeleider Rob: “Die extra contacten zijn waardevol. Bovendien kunnen we deze mensen ook onze zelfgemaakte producten verkopen en vertellen over onze kopieerdiensten.”

Serviceteam Ebbe en Vloed

Het Serviceteam in Ebbe en Vloed doet vanuit een eigen activiteitenruimte werk voor het woonzorgcentrum. Het team ondersteunt bijvoorbeeld in de spoelkeuken, dekt tafels in het restaurant, assisteert bewoners en verzorgt de planten en bloemen. Daarnaast runt het Serviceteam een kopieerwinkel waar ze opdrachten uitvoeren voor verschillende organisaties, waaronder kerken, scholen, bedrijven, en sportverenigingen. Deze winkel biedt ook diensten aan zoals lamineren, inbinden van boekjes en het maken van buttons.


Pakketten die binnenkomen, worden op achternaam gesorteerd in verschillende bakken. Zo is het pakket snel gevonden als een klant zijn pakket op komt halen. Ilze: ”In het begin was het werk wennen en waren wij nog verlegen. Het is leuk om mensen blij te maken met de pakketten. Klanten maken graag even een praatje met ons.”