Een groep van 17 gemotiveerde cliënten van Gemiva heeft dit jaar de training tot ambassadeur gevolgd. Met succes. Zij hebben onder andere geleerd hoe belangrijk goede communicatie is. Hoe breng je je enthousiasme over? Hoe presenteer je jezelf?
Deze ambassadeurs zijn het gezicht van Gemiva. Zij zetten hún verhaal in voor verschillende doeleinden.
Nieuwe medewerkers en vrijwilligers: van harte welkom
Als ambassadeur ga je bijvoorbeeld naar (stage)markten, gemeenten en banenfestivals. Gineke: “Daar wil ik de nieuwe generatie enthousiast maken om bij Gemiva te komen werken. Ik wil laten zien hoe divers de zorg kan zijn.” Ook Iris gaat op pad met haar hulphond Pippin: “Ik wil bekendheid geven aan Gemiva. Een goed beeld neerzetten van de organisatie. Het is fijn om bij Gemiva te wonen én te werken.” Rick kan zich ook vinden in deze woorden. Hij voegt toe: “Wie wij zijn en wat wij nodig hebben in praktijk, kunnen we zelf het beste vertellen.“
Aandacht voor het persoonlijke verhaal
Naast aandacht voor nieuwe medewerkers, vinden ambassadeurs ook andere dingen belangrijk. Saskia heeft niet aangeboren hersenletsel: “Ik wil graag aandacht voor mensen met een niet zichtbare beperking.” Kewita woont op locatie Het Hof in Nootdorp. Daar zit zij in de cliëntenraad en hoorde over de training voor ambassadeurs. “Ik wil graag ambassadeur zijn om mijn verhaal te kunnen vertellen.” Aafke vult aan: “Ik wil een stem zijn voor mensen die zichzelf niet zo goed kunnen uiten.”
Trots op de ambassadeurs
In een persoonlijke presentatie laten de ambassadeurs zichzelf zien en horen. Zij vertellen over hun leven, Gemiva en het ambassadeurschap. “Prachtige levensverhalen”: concludeert Marjolijne Lewis, een van de bestuurders van Gemiva. “Wat ben ik trots op de groep ambassadeurs die Gemiva heeft. Zij stralen uit: maak gebruik van wie wij zijn, wat we kunnen en wat we willen. Dat is erg mooi om te zien. Ook vertellen zij: als wij op pad gaan voor Gemiva, gaan goede dingen voor elkaar komen.“
Meer informatie
Heb je vragen over ambassadeurs? Neem dan contact op met Leren & Ontwikkelen Cliënten via mail: lerenvoorclienten@gemiva-svg.nl of via telefoonnummer 06- 29 02 41 27 (Mariska van Klink) of telefoonnummer 06 - 21 24 11 63 (Patricia van Velzen). Kijk hieronder het aansprekende filmpje van Peter. Eén van de ambassadeurs.Een open, eerlijk en onbevangen verhaal.