Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Julianastraat

Huishoudelijke taken

Onze huishoudelijk medewerkster heeft iedere week één uur om de noodzakelijke dingen in jouw woning schoon te maken. Denk aan het sanitair en de vloer. Deze tijd is beperkt. Daarom verwachten we dat je – als je dit kunt - zelf ook eenvoudige schoonmaakwerkzaamheden doet. Begeleiders kunnen je eventueel ondersteunen bij kleine huishoudelijke taken, zoals de afwas.

Bij grote huishoudelijke taken en afspraken buitenshuis (zoals ziekenhuis of tandarts) doen we een beroep op jouw netwerk. Als dit bij een afspraak niet mogelijk is, kijken we of er een vrijwilliger of begeleider mee kan. Bij grote huishoudelijke taken kan jij of je vertegenwoordiger een externe huishoudelijke hulp inschakelen.

Financiën

Julianastraat beheert niet de financiën van de cliënt. Als jij of je vertegenwoordiger dat niet zelf kunt, kun je een bewindvoerder aanstellen. Je kunt ook gebruik maken van de diensten van de Stichting Beheer Bewonersgelden

Cliëntenraad

De cliëntenraad komt regelmatig bijeen. Daar bespreken bewoners de gang van zaken in de Julianastraat. De cliëntenraad is voor cliënten die hiervoor belangstelling hebben. Iedereen die wil, kan meedoen aan de vergadering. De cliëntenraad krijgt ondersteuning van een coach.

Roken

Gemiva wil dat medewerkers in een gezonde omgeving kunnen werken. Op de Julianastraat mag alleen in de tuin gerookt worden op een speciale rookplek.